Sunday, 20 October 2013

Taj Mahal - pencil drawing


Undoubtedly one of the most beautiful buildings in the world, the Indian architectural wonder has stayed the symbol of everlasting love for more than 400 years. Nowadays, Taj Mahal is a must-see attraction for tourists worldwide, but also a source of inspiration for artists and architects - due to its perfection in simetry and the grandeur of its intricate ornaments. Inspired by the Persian architecture of the Safavid period, Taj Mahal still holds a certain attraction over anyone who loves beauty and art.

For all these reasons, I chose to draw Taj Mahal as a gift for my lovely mother for her birthday. I just thought that it is symbolic and beautiful itself and she genuinely enjoyed it. I hope you'll feel the same - the evolution, as well as the finished piece are displayed below.

Now I shall mention some more details about my drawing: its size is 50x70 cm, and I used HB pencil and charcoal. But the duration of the drawing process makes the real difference between this one and my previous drawings of this kind. While the old pieces took me 20-25 hours to complete, this one was finished in only 6 hours. I would say that practicing architectural drawing for a relatively long time starts showing off - and this is my main advice for anyone willing to improve and perfect his or her drawing skills: practice is always a key to success!

I hope you'll find this artwork on your taste. Please let me know what you think! The following article on my blog will give you an insight into the architecture of the magnificent Taj Mahal, so stay tuned, as it will come up very soon!
















 There is the final version of the drawing:




7 comments:

  1. 3 intrebari: Numai creion HB ? fara B2, B6 ? sau altceva?
    Liniile drepte de la inceput (precum si cele de jos sau de la turnuri)sunt trase cu mana libera sau cu rigla?
    L-ati facut dupa o imagine color sau alb negru? sau poate la fata locului...
    A iesit perfect , mai ales efectul de perspectiva, Felicitari!
    Multumesc

    ReplyDelete
  2. Multumesc pentru apreciere!
    In afara de creionul HB, am folosit carbune presat (doar pe alocuri, pentru micile detalii care necesitau o nuanta mai intensa de negru).
    Datorita dimensiunii relativ mari a desenului (50x70), am trasat liniile de constructie cu rigla.
    L-am desenat dupa o imagine color. Desenul dupa natura este specific schitelor; desenul hyperrealist necesita un timp mai indelungat de lucru si este inspirat de fotografii (nu numai cu imaginea de ansamblu, ci si poze de detaliu, pentru a putea reda decoratiile exterioare, de exemplu.)
    Sper ca aceste detalii v-au fost de ajutor! :)

    ReplyDelete
  3. Sunt incepator in domeniul acesta , in afara de ceea ce mi-ati spus daca puteti sa-mi explicati ce presupune un desen hiperrealist, prin ce se deosebeste de unul obisnuit.
    2.De unde ati procurat hartie de dimensiuni 50x70 , are ceva special fata de hartia obisnuita.
    3. Din ce directie este luminat Taj Mahalul? Daca ma uit la cupola sau la turnul din plan apropiat din dreapta pare din partea dreapta si tptusi cei 12 pomisori din partea stanga sunt mai intunecati decat cei din dreapta, fiind expusi luminii nu ar fi trebuit sa fie invers?
    4. O ultma intrebare mai subiectiva : la un desenator f. bun , ca dvs de exemlpu cat credeti (procentual) ca reprezinta talentul si cat exercitiul sau altfel spus cat lipsa talentului in acest domeniu paote fi compensata intr-o anumita proportie prin munca?
    Va multumesc.

    ReplyDelete
  4. 1.Diferenta dintre un desen hiperrealist si un desen obisnuit este substantiala, insa destul de greu de observat intr-o fotografie. Tocmai pentru faptul ca acest tip de desen depaseste acuratetea fotografica. Hiperrealismul este un curent aparut relativ recent in arta si este reprezentat mai ales in pictura si la portrete. Explicatii mai cuprinzatoare puteti gasi in articolul "Hiperrealism eye drawing" din luna august (http://architecture-worldwide.blogspot.ro/2013/08/hyperrealism-eye-drawing.html)

    2.Hartia folosita avea dimensiunile initiale 100x70 cm. Nu difera prin nimic de hartia obisnuita. Am procurat-o de la librarie.

    3.Intr-adevar, lumina vine din dreapta, insa modul in care ea se reflecta in pomisori este nesemnificativ in comparatie cu reflexia pe marmura cupolei si a minaretelor (diferenta texturilor). Intensitatea grafitului apare putin modificata in fotografie.

    4.Notiunea de talent este ea insasi subiectiva si as spune ca se manifesta mai mult printr-o afinitate catre domeniul artistic decat prin abilitati propriu-zise de redare grafica. Acestea se dezvolta in timp, pe masura experientei acumulate. Talentul in acest caz reprezinta impulsul de a incepe, si, desigur, o anumita conceptie spatiala si un simt al formelor si culorilor care se manifesta instinctiv.

    Din punctul meu de vedere, aportul pe care gandirea propriu-zisa si constientizarea propriilor aptitudini si interese este mai important decat existenta - oricum subiectiva - a talentului. Orice artist se poate perfectiona prin munca, in timp, insa daca nu exista acel elan, acea dorinta de expresie dincolo de uzual - caci arta nu este altceva decat o transpunere a sufletului uman - nu se poate vorbi de o evolutie in domeniul artistic.

    Intrucat aceasta tema de discutie este vasta, voi publica in zilele urmatoare un articol in care sa imi expun pe larg viziunea despre evolutia artistica in general si propria mea dezvoltare in acest domeniu.

    ReplyDelete
  5. desenul hiperrealist este cumva similar cu "HDR" in fotografie ?

    ReplyDelete
  6. Oarecum. Fotorealismul reprezinta imitatia la perfectie a unei fotografii. Desenul hiperrealist depaseste insa acuratetea fotografica. In timp ce fotografia focalizeaza pe un anumit obiect, un desen hiperrealist pastreaza gradul de detaliere constant in orice punct al tabloului.

    ReplyDelete